Sunday, August 29, 2010

Saifuddin mahu bincang dengan Pemuda PAS, GERAKAN


GEORGETOWN: Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah berkata, beliau mahu berbincang dengan Pemuda PAS dan GERAKAN berhubung soal sama ada dibolehkan pelajar institusi pengajian tinggi aktif dalam politik.

Beliau berkata, ia bertujuan bagi mendapatkan pandangan terbaik daripada pelbagai pihak sebelum sebarang keputusan mengenai perkara itu diputuskan.
(Baca laporan akhbar Berita Harian)

PK:-Pada kawan lah,benda yang macam ini tak perlu nak ambik masa lama sangat kalau nak laksanakan.Bukan menda,bebudak hak duduk ataupun belajar di Universiti ni biasanya hak mana bebudak yang memang dah OK.Deme ni rasanya lebih BIJAK dan BISTARI dalam menilai dan memilih menda yang deme tu nak.

Lagi satu,kenapa lah kita sebagai orang yang lebih dewasa tak boleh ambil ini sebagai salah satu lagi cara atau PRAKTIK dalam meneruskan hidup?Bila mereka diberi peluang bergiat begini,mungkin mereka akan lebih terdedah dengan WAJAH SEBENAR kehidupan dan kenyataan.

Yang kawan tahu,kita kena percaya dengan bebudak di 'U' ni tapi kena ada juga PENGAWASAN yang MINIMAbagi mengelakkan sebarang CACAT CELA. Amacam?Boleh ke agaknya?

No comments: