Thursday, December 24, 2009

Boleh jalan ke?

RM5 juta untuk program rempit sifar

KUALA TERENGGANU – Kerajaan Negeri akan melaksanakan usaha lebih agresif bagi mewujudkan ‘mat rempit’ sifar di negeri ini bermula tahun hadapan.

Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, Datuk Abdul Rahin Mohd Said berkata, pihaknya memperuntukkan sebanyak RM5 juta bagi tujuan memperkasa golongan belia dan mengurangkan masalah sosial dalam kalangan remaja.

Antara program penting yang bakal dilaksanakan adalah program Rempit Sifar dan Menjinakkan Mat Rempit.

“Pada saya lebih baik buat sesuatu daripada tidak buat apa-apa, (masalah sosial) tidak hanya selesai hanya bersyarah, bercakap tapi tidak rangka program,” katanya ketika menjawab soalan Mohd Abdul Wahid Endut (Pas-Wakaf Mempelam) ketika Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Ke-12 di Wisma Darul Iman, semalam.

Menurutnya, program berkenaan dilihat mampu membantu mengurangkan masalah tersebut, secara tidak langsung turut membantu bersama-sama meringankan beban yang ditanggung pihak berkuasa.


Pendapat kawan :- Boleh jalan ke cadangan ni?Nampak memang ada munasabahnya.Tapi geng Mat Rempit ni kalau ajak buat aktiviti keagamaan je yang boleh settle rasanya.Kalau buat benda macam konvoi ke,kembara ke tak jalan dah gamaknya.Betul tak Datuk Aziz?

No comments: