Tuesday, January 12, 2010

Apa cerita??????

PM jamin keadaan terkawal



NAJIB menyampaikan sijil MS ISO 9001:2008 kepada Setiausaha SPA, Datuk Lamien Sawiyo pada majlis makan malam di Putrajaya, malam tadi. Hadir sama, Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan.

Kejadian bakar gereja tak babitkan kumpulan besar

PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memberi jaminan keadaan di negara ini terkawal di sebalik beberapa cubaan membakar gereja kerana kejadian itu tidak membabitkan kumpulan individu yang besar.

"Majoriti rakyat Malaysia amat sederhana dan cintakan keamanan manakala keganasan tidak pernah dikaitkan dengan soal amalan beragama di negara ini.

"Malahan pengenalan agama Islam dibuat melalui cara aman," katanya ketika ditemubual sekumpulan 10 wakil media dari India dalam rangka lawatan ke negara ini, di pejabatnya di sini semalam.

P/K :- Islam ni bukan agama yang ganas.Tapi,kita tak boleh mengalah tanpa berjuang.Cuma dalam hal macam ni,Islam tak suruh pergi serang rumah ibadat agama lain.Jangan gunakan agama untuk mewujudkan suasana tidak sihat.Kita ni majmuk,kenalah ikut cara majmuk.Amacam?

No comments: