Wednesday, January 13, 2010

Dua insentif baru lonjak sukan

PUTRAJAYA 12 Jan. - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan dua insentif baru bagi melonjakkan kemajuan bidang sukan negara dan sekali gus untuk meraih kejayaan lebih besar pada masa depan.

Perdana Menteri berkata, insentif pertama ialah kerajaan bersetuju meningkatkan jumlah ganjaran Skim Hadiah Kemenangan Sukan (Shakam) bagi temasya Sukan SEA.

"Kadar baru ganjaran itu akan diumumkan sedikit masa lagi iaitu dengan terdapat peningkatan berbanding kadar pada masa ini.

"Ia adalah satu suntikan semangat kepada para atlet dan ahli sukan negara untuk mencapai kejayaan yang lebih besar pada masa depan," katanya.

Beliau berucap pada majlis jamuan makan tengah hari bagi meraikan kejayaan atlet Sukan SEA ke-25 di Vientianne, Laos di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini, hari ini.

PK:-Memang bagus kerajaan nak bagi bonus atau ganjaran pada mereka yang berjaya ni.Tapi sebenarnya pada kawan,benda2 macam ni lah yang akan membuat ahli sukan negara kita ni tak berjuang dengan sepenuhnya.Sebab pada mereka,ganjaran yang diterima adalah lebih penting berbanding kejayaan merangkul pingat itu sendiri.Dulu Arwah Mokhtar tak ada pun ganjaran tanah,rumah dan macam2 lagi.Tapi prestasi bolasepak negara tetap baik dan menarik.Kenapa sekarang dengan ganjaran yang pelbagai,atlit negara tetap kurang menyerlah?Adakah kita makin lemah atau negara lain makin kuat?Kawan pun tak berapa pasti!

No comments: